"Nu mor caii când vor câinii..." aşa zicea Bunicu' lu' Rici

joi, 14 februarie 2013

CRIN ANTONESCU ESTE FIUL LUI SERGIU NICOLAESCU (RTV)

Dacă trec pe roşu, poliţistul îmi ia carnetul. Dacă sunt prins la volan mort de beat, am dosar penal, fac puşcărie şi îmi este anulat permisul de conducere.
Un iaurt furat dintr-un supermarket duce la dosar penal, tot la puşcărie. În aceste situaţii devin pericol public şi nu mai sunt lăsat liber pe stradă. Societatea se apară.

Dacă ai o televiziune şi spui minciuni zi de zi, dacă inventezi ştiri cu pretenţia că faci jurnalism, aşa cum face RomâniaTV (şi nu numai), în cel mai rău caz, primeşti o amendă. Dacă ai emisie cu aprobarea CNA (adică cu aprobarea şi nu neapărat legal), asta înseamnă că foloseşti un bun al poporului, (undele, licenţa) pentru a face profit, pe de o parte, pentru (teoretic) un serviciu public, pe de altă parte.

A fost un fel de parastas de 40 de zile pentru Sergiu Nicolaescu.Tot atâtea zile au trecut de când RomâniaTV a anunţat că la Judecătoria Sectorului 1 s-a primit un mail în care fiul lui Sergiu Nicolaescu cerea să nu fie permisă incinerarea pentru că dorea stabilirea paternitatăţii. A apărut Ioan Corpoş care anunţa o ştire şoc-explozivă-bombă-senzaţional-dezvăluire-exclusivă despre fiul lui Sergiu Nicolaescu. Cu ce a apărut Corpoş pe ecran? Cu un print. După zece minute, ştirea a fost preluată de Antena3. După alte 20-30 de minute, a apărut şi la RealitateaTV. Toată lumea cita RomâniaTV. Iar RomâniaTV nu spunea clar dacă are printul de la Judecătorie sau nu. 

Câteva zile mai târziu, CNA aplică amenzi: RealitateaTV - 10.000 de lei, Antena 3 – 20.000 de lei, RomâniaTV – 100.000 de lei. Parchetul iese cu un comunicat prin care anunţă că treaba a devenit penală şi că va face o anchetă pentru a afla cine şi de unde şi de ce a trimis e-mail-ul cu respectiva cerere. Un fost prezentator de la RealitateaTV, Vasile Rotaru (presupusul fiu), este căutat febril de toată lumea, omul merge şi declară la organe că n-are nicio treabă cu speţa şi, fireşte, trece şi pe la Gâdea să explice cum că nu e el acela. Şi gata. Aşteptăm rezultatele anchetei să vedem cine, cum şi de ce a aruncat pe piaţă mizerabila ştire. Atunci, Parchetul spunea că în câteva zile aflăm adevărul. Apoi, s-a corectat şi a spus “cel mult o lună”. Au trecut spre 50 de zile şi… nimic! Nu ştiu de ce dar presimt că niciodată nu vom afla IP-ul calculatorului de pe care s-a trimis acel mail. Oare cât îi ia Parchetului, altor servicii puse în slujba statului, să afle un IP? Cam cât îi ia lui DD să o găsească pe Elodia.

Zilele trecute, tot RomâniaTV a dat o ştire senzaţională-şocantă-grozavă-exclusivă potrivit căreia Crin Antonescu este implicat în dispariţia lui Codruţ Marta. Totul a pornit de la o ştire publicată pe site-ul sursazilei.ro. Deliberat, falsă! România TV a muşcat momeala, s-a îngălbenit ecranul ANTONESCU VA FI AUDIAT", „CRIN APARE ÎN DOSARUL DISPARIŢIEI LUI CODRUŢ MARTA", "ANTONESCU, ÎN ANTURAJUL GRUPULUI DE LA MONACO". După o vreme, pentru că nimeni nu a preluat gogomănia, România TV a scos galbenul şi a mers mai departe în viaţă ca şi când nimic nu s-a întâmplat.
Audienţa se câştigă uşor cu mizerii. Dar nu şi credibilitatea.

De data asta, CNA-ul nu a mai reacţionat; deloc, nici măcar cu amendă. N-a mai considerat că e necesar să ne apere de RTV. Probabil că nimeni n-a fost deranjat, nu a depus nimeni nicio plângere, nici măcar Crin. Organismul care a fost de acord ca numele ţării să devină marcă comercială (poate Ghiţă îşi va face mâine şi o televiziune GermaniaTV, ItaliaTV sau ce-nume-de-ţară-vrea elTV - ştiu povestea cu OSIM-ul, doamna Laura!), respectivul organism nu face altceva decât să vizioneze înregistrări şi să dea somaţii sau amenzi (retragerea, într-un final, a licenţei OTV devine o decizie atipică şi chiar ciudată). Proprietarul undelor şi al licenţelor, statul, nu este interesat ce se întâmplă cu undele dacă nimeni nu se plânge. În fond, CNA-ul nici nu prea are ce să facă, la urma urmei ridicatul din umeri ”atât ne permite legea” e principala menire a ministerului televiziunilor, cu angajaţi pe post şi salariu de secretari de stat cu tot. 

La manual scrie că ştirea se verifică din două surse. Când Washington Post a scris despre măgariile lui Nixon (care şi-a dat demisia, în cele din urmă) jurnaliştii au verificat ştirea din trei surse! Ce obiceiuri învechite...

Astăzi, într-unul dintre acele momente în care RTV crede că informează corect, lucrul ăsta nu a fost trecut cu vederea, a apărut pe galben (se întâmplă atât de rar încât trebuie subliniat) "RTV A INFORMAT CORECT". Pe bune?

Pe undele şi pe licenţele poporului, asistăm zilnic la şmenurile unora contra altora, ale securiştilor bătrâni contra securiştilor tineri, ale serviciilor contra serviciilor, iar legea e mai dură dacă treci pe roşu sau furi un iaurt din supermarket. Mâine-poimâine va apărea pe galben la RomâniaTV că Sergiu Nicolaescu a fost tatăl lui Crin Antonescu, că România a declarat razboi Rusiei sau că Pământul a fost ocupat de omuleţi mici, verzi, "chelemeniţi" să spunem, şi nimeni nu va reacţiona. Sau, poate, cel mult cu o amendă (şi aia neplătită).

Şi prostituţia e o formă de a face bani însă nu toată lumea apelează la ea.

Mă abonez şi doresc să primesc noutăţile de pe acest site la adresa...

Totalul afișărilor de pagină

Persoane interesate

Faceți căutări pe acest blog